Vasúti kapacitásbővítés Kínában

iho/vasút   ·   2022.12.12. 12:00
alasankou

Épül a második vágány az Alasankout Csinghével összekötő vasútvonalon.

Az újabb sínpár alapkövét a napokban rakták le, a projekt hivatalos elindításaként. A beruházás jelentős kapacitásnövelést hoz majd az Új Selyemút egyik legfontosabb határátmenetén.

A kínai Hszincsiang Vasúttársaság szerint a hetven kilométer hosszú vonal a kazah–kínai határon fekvő Alashankou határváros vasútállomásától vezet Bole vasútállomását érintve Csinghéig. A pálya fejlesztésére kiírt tendert a Lanhszin Vasút nyerte. A beruházás során a normál nyomtávú, százhúsz kilométer per órás tempóval használható szakaszt villamosítani is fogják, az átadás két év múlva várható. A második vágány kiépítésén felül az alasankoui terminál is kap majd egy új vámellenőrző helyet és egy új konténerrakodó helyszínt is, ez körülbelül másfél milliárdot fog kóstálni.

A Csinghe–Alasankou pályaszakasz a Lancsoutól Hszincsiangig vezető vasútvonal része. Alasankou az egyik legforgalmasabb határátmenet a kazah–kínai határon, a Kína és Európa között közlekedő tehervonatok itt lépnek be Európa felől Kínába vagy innen vágnak neki hosszú európai útjuknak. A folyamatosan növekvő vasúti áruszállítási volumenek miatt azonban a határállomásokon gyakoriak a torlódások, emiatt a teljes kapacitási potenciált nem lehet kihasználni. A kapacitásbővítéssel viszont több vonatot lehet majd kezelni, hatékonyabbá válik a konténerek átrakásának folyamata, továbbá a vámkezelés is javul – számol be a Rail Freight.

(Nyitóképünkön az alasankoui terminál. Kép forrása: porttechnology.org)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.