Vasárnaptól megvásárolhatók a 2025-ös autópálya-matricák
A matricaárak és a büntetések is újra emelkednek jövőre.
A matricaárak és a büntetések is újra emelkednek jövőre.
A német logisztikai társaság szerint 2025-ban megduplázódnak a vasúti áruszállítás költségei Németországban. Távolodik a modális váltás célja.
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) előrejelzései szerint az útdíjak, az üzemanyagok adója és a bérköltségek is nőnek, emelkednek a raktárbérleti díjak.
Október elsejével 17,6 százalékkal korrigálták a magyar útdíjakat, januártól pedig további harminc–negyven százalékos emelés várható.
A 100-as vonalon például a pályafelújítások ellenére is nő majd a menetidő, ráadásul fontos állomásokon nem állnának meg az IC-k.
Változnak a Mol Bubi közbringa-szolgáltatás díjai január 19-étől. Ezzel együtt a szolgáltatás is fejlődni fog, hiszen jövőre újabb gyűjtőállomások és több száz vadonatúj kerékpár állhat forgalomba, azaz a tavaly májusi indulása óta duplájára nő a kerékpárok száma.
Az árnyomást csak a többletkiadások terheinek megosztásával, a szolgáltatási díjak emelésével tudják mérsékelni.
Emelkednek a helyi autóbuszközlekedés, a parkolás és a közterület-használat díjai július 1-jétől.
A vasúti árufuvarozóknak alkalmazkodniuk kell a folyamatosan változó körülményekhez a költségeik kordában tartása érdekében.
Megjelentek az első uniós állami támogatások az Ukrajnában dúló háború és az annak következtében életbe léptetett szankciók miatt szenvedő vállalatok veszteségeinek enyhítésére.
Az iparág vállalatai Európa-szerte aggodalmukat fejezik ki a működési költségek jelentős növekedése miatt.
A Hungrail Magyar Vasúti Egyesület tagvállalatai közös nyilatkozatban kérik az áremelkedéssel a szektort érő negatív hatások tompítását a vasúti árufuvarozás versenyképességének megőrzése érdekében.
A vasúti árufuvarozóknak valami mindig fáj, ez nem is csoda, a különféle fuvarozási módok jövedelmezőségét összevetve a vasúti fuvarozók eredménytermelő képessége csekély, azt egy határkrízis, egy hosszabb vágányzár, vagy valamelyik költségelem drasztikus (és részben váratlan) emelése romokba döntheti, márpedig veszteséges környezetben kevés cég marad sokáig életben.