Használt német Desirókat állított forgalomba Ústí nad Labem környékén a Cseh Vasutak
A részben alacsonypadlós dízelmotorkocsikkal Németországba is átjárnak.
A cseh nemzeti vasút České Dráhy (ČD) tavaly vásárolt hat klasszik Siemens Desirót a német Hessische Landesbahn magán-vasúttársaságtól. A csehek most az összes szerelvényt menetrend szerinti forgalomba állították, miután az Európai Vasúti Ügynökség (ERA) megadta hozzájuk a közlekedési engedélyt.
A vasúttársaságtól elmondták, a cseh–német határ környékén ezentúl korszerű regionális motorkocsik szállítják az utasokat. A külföldi tapasztalatok alapján a Desirók nagyon megbízhatók és magas minőséget képviselnek, kétségtelenül javítva az U8-as vonalon való utazást. További korszerűsítésekbe is befektetnek: USB és hálózati csatlakozókat építenek be a vonatokba, ezen felül a vezeték nélküli internetelérést (wifit) is telepítik.
A dízel-hidromechanikus hajtású Siemens Desiro Classic motorkocsi az egyik leggyakrabban üzemeltetett dízelmotorvonat-típus Európában: számos vasúttársaságnál közlekednek Németországban, Ausztriában, Magyarországon, Romániában, Bulgáriában, Dániában – és korábban Görögországban, ezeket 2008-ban a MÁV-Start vette tartós bérletbe húsz évre. A motorkocsik alacsonypadlós kialakításúak, ez a kerekesszékkel közlekedők számára könnyíti meg az utazást. Az utastér légkondicionált, korszerű beltérrel, a WC-k zárt rendszerűek és akadálymentesek, valamint külön tér áll rendelkezésre a kerekesszékek, babakocsik, kerékpárok és a nagyméretű csomagok szállítására.
A 42 méter hosszú, kétrészes szerelvény három – két hajtott és egy hajtás nélküli Jacobs – forgóvázon fekszik. A 88 tonnás jármű körülbelül hatvan százalékban alacsonypadlós, a mozgásról két, egyenként 275 vagy 360 kilowatt teljesítményű MTU-dízelmotor gondoskodik. A legnagyobb üzemi sebessége 120 kilométer/óra.
A CD Desirói a Děčín–Benešov nad Ploučnicí–Česká Kamenice–Jedlová viszonylaton, valamint Děčínből Németországba, a Bad Schandaun és Sebnitzen át Rumburkig vezető U28-as nemzetközi útvonalon fognak közlekedni.
A vasúttársaság szerint az akadálymentes motorkocsik megvásárlása sikeres modellt jelent ahhoz, hogy hogyan lehet a kevésbé forgalmas regionális vonalakon is magasabb minőséget nyújtani. A használt, de a funkciónak megfelelő vonatok beszerzésével és korszerűsítésével pedig lehetővé teszi, hogy a tömegközlekedési szolgáltatásokat megrendelő ügyfeleknek, de mindenekelőtt az utasoknak kényelmes vonatokat nyújtsanak, teljesen új szerelvények vásárlásához képest olcsóbban. Ezen beszerzések során mindig arra törekednek, hogy a járművek beváltak és kerekesszékkel elérhetőek legyenek – számol be a Railway Pro.
(Nyitóképünkön a Németországból használtan beszerzett egyik Desiro halad. Kép forrása: Railway Pro)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!