Konténerszállító vagonok a korábbi hajógyárból

Az Innoway Trieste által kifejlesztett, InnoWaggon típusú teherkocsicsalád első két, nyolcvan láb hosszú példányát nemrégiben adták át a Yellow2Rail és a Papierholz Austria cégeknek.
Az osztrák Innofreight árufuvarozás-technológiai cég és az MSC hajózási társaság közös vállalkozása a finn Wärtsilä hajómotorgyártó korábbi trieszti egysége helyén hozta létre az üzemet.
A telephely kezdetben előre gyártott alkatrészekből szereli készre a kocsikat, a termelés felfutásával azonban további gyártási folyamatokat is felvesznek majd a repertoárba, többek között a hegesztést és a festést is. A tervek szerint 2027-re évente ezernél is több könnyű teherkocsit és akár háromezer forgóvázat is elkészíthet a gyár, ami az Innofreight szerint jelentősen hozzájárulhat az európai vasúti árufuvarozás korszerűbbé válásához, csökkentve a kibocsátást és támogatva a közútról a vasútra történő modális váltást.
A nyolcvanlábas (24,38 méter hosszú) típust szabványos (ISO) és hűtőkonténerek, továbbá könnyű ömlesztett áruk, például biomassza, faforgács, valamint papír-, fa- és építőipari termékek szállítására tervezték, betöltve vele a gyártó termékpalettáján lévő piaci rést.
A kocsik InnoBogie elnevezésű forgóváza huszonöt százalékkal könnyebb a korábbi szerkezetektől. A folyamatosan magas minőség érdekében teljesen automata hegesztőrobotokat használnak a gyártás során.
Az üzem jelenleg körülbelül ötven embert foglalkoztat, akik az Európai Unió által támogatott képzést kapnak a hegesztéstechnológia, a minőségirányítás, a termelés és az interperszonális képességek (az úgynevezett soft skillek) területén, hosszú távon pedig cirka 260 szakképzett munkahelyet fog nyújtani – számol be a Railway Gazette.
(Nyitóképünkön az egyik új InnoWaggon. Kép forrása: Railway Gazette)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!