Még kér a duálüzemű Vectronokból az Akiem

A lízingcég ismét tíz villamos- és dízelüzemre is képes Siemens-mozdonyra nyújtotta be igényét.
Az Akiem és a Siemens Mobility idén júniusban írt alá keretszerződést ötven duálüzemű (DM) Vectron beszerzéséről, amiből akkor tízet kértek, most pedig újabb tízet hívnak le. A beruházás része a lízingcég azon szélesebb körű flottakorszerűsítési programjának, melynek célja egyrészt a vasútra való modális váltás felgyorsítása, másrészt az üzemelési kibocsátás csökkentése.
A járműveket 2026-tól kezdődően veheti át az Akiem. A mozdonyok tovább bővítik Európa egyik legnagyobb és legváltozatosabb lízingportfólióját, mely huszonegy ország nyolcvannál is több szolgáltatójánál dolgoznak.
A „kétéltű” Vectronok ötvözik a dízel- és a villamos vontatás rugalmasságát, zökkenőmentes átállást garantálva a két üzemmód között, ezáltan kifejezetten alkalmasak a határokon átnyúló áru- és személyszállítási szolgáltatásokhoz az olyan útvonalakon, ahol csak szakaszosan elérhető a felsővezetékes betáplálás. A hagyományos dízelmozdonyokat leváltó új mozdonyok segíteni fognak az Akiem ügyfeleinek abban, hogy alacsonyabb üzemeltetési költségeket, nagyobb megbízhatóságot és kisebb karbonlábnyomot érjenek el.
A korszerű vontatók alapvetően németországi és ausztriai közlekedésre lesznek alkalmasak, kiterjesztett kompatibilitással a közép- és kelet-európai vasúti folyosókra, beleértve Csehországot, Szlovákiát, Magyarországot, Romániát és Bulgáriát is. Ez lehetővé teszi majd a bérlőknek, hogy optimalizálják a határokon átnyúló szolgáltatásaikat a régió kulcsfontosságú személy- és áruszállítási útvonalain.
Moduláris kialakításának köszönhetően a Vectron Dual Mode villamos üzemben akár 2400, dízel-villamos meghajtással pedig kétezer kilowatt leadására képes, ezáltal a különféle hálózati viszonylatokon is nagy teljesítményt nyújt. A százhatvan kilométer per órás tempójú mozdonyokat ellátják az egységes európai vasúti forgalomirányítási rendszer (ERTMS) fedélzeti egységeivel és az egyes nemzeti biztosítóberendezésekkel is, így a legfrissebb európai átjárhatósági előírásoknak is megfelelnek. Az alacsony karbantartási igény pedig tovább növeli a működési hatékonyságot.
Az Akiem szerint a duálüzemű Vectronok a modern vontatás mércéje, mely műszaki sokoldalúságot és gazdasági előnyt kínálnak az európai bérlőknek. A lízingcégtől elmondták, a Vectron DM igazi sikertörténet náluk, mely tovább erősíti a vállalat stratégiáját és a Siemensszel való partnerségét.
A duálüzemű platform központi elemmé vált a Siemens Mobility azon stratégiájában, mely az európai dekarbonizációs célok támogatására törekszik azáltal, hogy hatékony alternatívákat kínál a hagyományos dízelvontatással szemben – jelenti a Railway Pro.
(Nyitóképünkön a duálmódú Vectronok első példánya. Kép forrása: Siemens / railwaypro.com)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!