Négyrészes Desiro ML-ekkel növel kapacitást az ÖBB

iho/vasút   ·   2022.12.24. 12:00
obb_siemens_desiroml_negyreszes

A hosszabb Siemens-motorvonatok első példányai a december 11-ei menetrendváltással álltak forgalomba Ausztria Vorarlberg tartományában.

Habár az ÖBB flottájában már 2015 óta dolgoznak Desiro ML villamos motorvonatok, eddig csak háromrészes kivitelben álltak forgalomba. A kapacitási igények kielégítése érdekében az osztrák szövetségi vasúttársaság 2021 augusztusában huszonegy hosszabb, négyrészes szerelvényt is rendelt a Siemens Mobility-től. Ezeket a vonatokat a vorarlbergi regionális útvonalakra, valamint nemzetközi forgalomra: a németországi Lindauba és a svájci Sankt Margrethenbe való átjáráshoz szerzi be az ÖBB. Az új Desiro ML-eket egy Bludenzben újonnan létrehozott létesítményben tartják karban.

A vasúttársaság korábban a Bombardier Transportationtől is rendelt Talent 3-as villamos motorvonatokat, ezt a beruházást azonban a gyártó késlekedése okán visszamondták, majd új közbeszerzést írtak ki 2021 januárjában, rövid szállítási határidővel.

Vorarlberg az első osztrák tartomány, ahol forgalomba állhatnak a legmodernebb technológiát képviselő, négyrészes Desiro ML-ek. Az ÖBB a következő évek során több mint négymilliárd eurót (nagyjából 1600 milliárd forintot) fog fordítani járműflottája korszerűsítésébe azzal a céllal, hogy még több embert ösztönözzenek a vonatokkal való utazásra.

A vorarlbergi környezetvédelmi és mobilitási miniszter, Daniel Zadra elmondta: az új vonatok közel másfélszer annyi utast tudnak egyszerre szállítani, mint a régebbi, első generációs, 4024-es és 4124-es sorozatú Bombardier Talent motorvonatok. A legnagyobb újítás a kerékpárszállítást érinti: az új Desiro ML-ek tizenhat kerékpárnak kínálnak helyet, a vonatok utasterét márciustól pedig elkezdik felkészíteni a nyári szezonra, ezzel már 39 kerékpárt lehet majd szállítani a fedélzeten.

A százhatvan kilométer per óra legnagyobb üzemi sebességre képes motorvonatok fedélzetén számos kényelmi funkció elérhető. Például az üléseknél olvasólámpákat, USB- és hálózati csatlakozókat, lábtartókat helyeztek el, a négyes ülések között asztalok találhatók, a kettes üléseknél pedig a háttámláról lehajtható asztalkát lehet használni. Külön helyek állnak rendelkezésre a babakocsiknak és kerekesszékeknek, az két WC egyike teljes mértékben akadálymentesített, sőt pelenkázóasztal is igénybe vehető – számol be a Railway Gazette.

(Nyitókép forrása: Siemens Mobility)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek