Új TransFer fuvarok az RCG kínálatában
A Tuzla–Rijeka az első boszniai szolgáltatás, Budapest és Kürtös között pedig kapacitást növel a logisztikai vállalat.
Ismét bővíti szállítási portfólióját az ÖBB Rail Cargo Group (RCG). A bosznia-hercegovinai Tuzla és a horvátországi Fiume (Rijeka) közötti kapcsolat egy teljesen új régiót köt be a hálózatba új szállítási lehetőségeket nyitva meg egy fontos ipari térség számára. A fontos budapesti csomópontban pedig bővül a kapacitás, hogy optimalizált, végponttól végpontig tartó szállítási láncok álljanak rendelkezésre Nyugat-, Közép- és Délkelet-Európa gazdasági központjai között.
A tuzlai útvonal mérföldkövet jelent Bosznia-Hercegovina számára: ez az RCG első intermodális szolgáltatása a balkáni országba. Tuzla ipari régiója közvetlen összeköttetéshez jut Fiume Adriai-tengeri kikötőjéhez, ami Dél-, Közép- és Délkelet-Európa egyik fontos csomópontja, továbbá kapu a nemzetközi piacok felé is. Ráadásul a heti egy járaton felül a kikötő és a célpont közötti közvetlen szállítási megoldásokat is kínál az ügyfeleknek az RCG.

Az ausztriai központú logisztikai vállalattól elmondták, a Tuzla környéki ipari régió jelentős áruvolumeneket generál a különböző iparágakból. Az RCG felismerte, hogy a régió összetett ellátási láncai okán hatékony logisztikai megoldásokra van szükség. Itt lépnek be a képbe a vállalat vasúti szállítási szolgáltatásai, amik fenntartható alternatívát kínálnak a közúti szállítással szemben, lehetővé téve nagy mennyiségű áru biztonságos és tervezhető továbbítását, ezen felül a szén-dioxid-kibocsátást is csökkentve. Az új összeköttetés ezért valódi versenyelőnyt jelent az iparág számára.
A Budapest és Kürtös (Curtici) közötti TransFer fuvar egyelőre heti egyszer köti össze a magyar főváros BILK terminálját a román–magyar határnál fekvő csomóponttal – az RCG azonban kész egy újabb forduló beállítására is, ha igény mutatkozik rá. A budapesti létesítmény a legfontosabb intermodális csomópont Nyugat- és Délkelet-Európa viszonylatában, Kürtös pedig kapu Románia, valamint azon túl a Balkán és Törökország felé. Az új fuvar tovább erősíti az RCG hálózatát, a TransNetet. Az olyan meglévő TransFer kapcsolatokkal kombinálva, mint például a Budapest–Duisburg, a Budapest–Zeebrugge és a Wels–Bécs–Budapest, az ügyfelek Nyugat-, Közép- és Délkelet-Európa gazdasági központjait összekötő, folyamatos szállítási láncokhoz jutnak, ami kevesebb átrakodást, rövidebb tranzitidőket és maximális tervezési biztonságot jelent.
A TransFer vonatok olyan tehervonatok, amik fix menetrend szerint, meghatározott megállókkal közlekednek – az elv a személyszállító vonatok működéséhez hasonló. Az árufuvarozó ügyfelek hagyományos teherkocsikat vagy intermodális egységeket, például konténereket vehetnek igénybe, a foglalás könnyen és rugalmasan zajlik. Jelenleg hatvannál is több TransFer kapcsolat érhető el, az útvonalak kombinálásával pedig több mint ezerötszáz lehetőség áll rendelkezésre.
Az ÖBB RCG Európa vezető vasútlogisztikai szolgáltatójaként részt vesz az ágazat alakításában – az év 365 napján, a nap 24 órájában tizennyolc országban van jelen Európa-szerte – tizennégyben ráadásul saját trakcionálással –, egészen Ázsiáig, összekötve az embereket, a vállalatokat és a piacokat az elsőtől az utolsó mérföldig. 6014 logisztikai munkatárs szakértelmére támaszkodva évente 418 ezer 114, azaz naponta mintegy 1150 vonatot juttatnak el biztonságosan rendeltetési helyére. Hatékony end-to-end logisztikai megoldásaikkal évente 79,9 millió nettó tonnát továbbítanak. A Rail Cargo Group operatív vezető vállalata a Rail Cargo Austria AG.
Írásunk az RCG hivatalos közleménye alapján készült.
(Nyitóképünkön az RCG budapesti terminálja a BILK-en. Fotó: Író Zoltán / RCG)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!