Mireo-hadsereg érkezhet az ÖBB-hez
Összesen akár ötszáznegyven motorvonatot vásárolhatnak a Siemenstől egy több mint ötmilliárd euró értékű keretszerződés értelmében.
A Siemens Mobility-t választotta győztesnek villamos motorvonatokra kiírt tenderén az Osztrák Szöveteségi Vasutak (ÖBB). A körülbelül 1900 milliárd forint értékű keretszerződés egyszintes, három- és négyrészes szerelvényekre érvényes.
A német gyártó vezérigazgatója, Michael Peter elmondta, a felek között hosszú ideje tartó, erős és bizalomra épülő partnerség áll fenn. A Siemens a Mireo-platform legkorszerűbb változatát hozza el a vasúttársaság flottájába. Az új vonatok számos innovációval, alacsony energiafogyasztással, valamint magasszintű utaskényelemmel segítik majd még vonzóbbá tenni az ÖBB helyi és regionális személyszállítási szolgáltatásait.
Az osztrákok célja, hogy 2025-re a villamosított vonalakon közlekedő összes szerelvény klimatizált legyen Ausztriában. A Mireókkal az elővárosi és regionális viszonylatokon közlekedő, 35–40 éves, kiöregedő 4020-as motorvonat-sorozatot nyugdíjazhatják, növelve az utaskapacitást.
A Magyar Vasút úgy értesült, hogy a rövidebb, hetvenöt méter hosszú Siemens-vonatok elsősorban Bécs elővárosi vonalain fognak dolgozni 2028-tól, a százméteres Mireók pedig a vidéki nagyvárosok környékén járnak majd, jellemzően szólóban.
A Desiro MainLine (ML) motorvonatokat váltó Mireo-platform és annak jól bevált moduláris rendszere olyan optimalizált vonatkoncepciót tud nyújtani, mely bármely megrendelő igényeinek megfelel. A villamos üzemű, több kocsiból álló motorvonatok alacsony energiafogyasztásuknak és könnyű szerkezetüknek köszönhetően különösen környezetbarátak.
Az első Mireot 2016 szeptemberében mutatta be a Siemens a berlini InnoTranson. Azóta már háromszáznál is több villamos szerelvényre érkezett megrendelés (az ÖBB-vel kötött üzletet nem számítva), és jó néhány vonatot meg is építettek a különböző németországi megrendelők/üzemeltetők részére. Sőt, nemrégiben előrukkoltak a típus alternatív hajtású verzióival, az akkumulátoros Mireo Plus B-vel és a hidrogénüzemű Mireo Plus H-val is – ezek németországi bemutatóján az iho is jelen volt.
(Nyitóképünkön egy háromrészes Mireo látványterve, még az ÖBB közlekedésivörös festése nélkül. Kép forrása: Siemens Mobility)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!