MÁV: érezhető a mozdonybeszerzések hatása, kevesebbet késnek a vonatok

Folytatódik a december óta tapasztalható kedvező tendencia: kisebb mértékben ugyan, de már harmadik hónapja javul a vonatok pontossága, februárban újabb 0,88 százalékkal. A legfrissebb MÁV-jelentést szemlézzük.
A tíz vállalás egyikeként az elmúlt harminc év legnagyobb mozdonyflotta-bővítése zajlik Magyarországon, így különösen biztató, hogy azonnal és érezhetően javult a pontosság azokon a vonalakon, ahol az újszerű vontatójárművek szolgálatba álltak.
A részben már egy Alstom Astride mozdonnyal, egyelőre még csak próbafutások keretében kiszolgált pécsi fővonalon (40-es) januárról februárra a hálózati átlagot meghaladó módon, mintegy négy százalékkal, a Vectronokkal is kiszolgált Miskolc–Hidasnémeti (90-es) vonalon pedig december és február között összesen tizenöt százalékkal javult a menetrendszerűség, de a hegyeshalmi (1-es) és a veszprémi (20-as) vonalon is csökkent a késéssel közlekedő vonatok száma. Mindettől nem függetlenül csökkent a húsz percnél nagyobb késést elszenvedő vonatok aránya, ami februárban csupán 2,51 százalék volt, de minden kategóriában tovább csökkent a késett járatok száma és aránya is.
Míg decemberről januárra 4,79 százalékkal nőtt a menetrendszerűség a MÁV-csoport hálózatán, februárban újabb 0,88 százalékkal javult az eredmény. Az idei év második hónapjában 87 ezer 609 vonatot közlekedtetett le a Csoport, ezek közül 7517 volt intercity, 5746 interrégió, 59 ezer 641 pedig személyvonat. A vonatok 83,91 százaléka, 73 ezer 513 járat érkezett meg végállomására hat percnél kevesebb késéssel, húsz percnél többet 2203 vonat, egy óránál többet pedig 142 szerelvény késett.

A legpontosabb vonal titulust idén februárban is a Szeged–Hódmezővásárhely vasútvillamos (tram-train, 131-es vonal) érdemelte ki 97,96 százalékos pontossággal. A képzeletbeli dobogó második fokára a 142-es (Budapest-Nyugati–)Kőbánya-Kispest–Lajosmizse vasútvonal állhatott fel 95,99 százalékkal, a bronzérmet pedig a 2-es számú Budapest-Nyugati–Esztergom vonal érte el 94,98 százalékos eredménnyel.
Jelentősebb romlást csak a szegedi vasútvonalon könyvelhetett el a MÁV-csoport: az 51,78 százalékos eredmény összefüggésben áll a január végi szegedi tehervonatsiklás okozta pályahibával. E hatások ellensúlyozására – a pálya tavaszi helyreállításán túl – nyárig nagyteljesítményű villamos mozdonyok beállítását is tervezi a vasúttársaság.
A Volán-buszjáratok pontossága ismét magas volt; 977 ezer 767 járat közlekedett le, ezek 98,36 százaléka, 961 ezer 705 busz érkezett meg rendeltetési céljához tíz percnél alacsonyabb késéssel. A regionális és országos buszjáratok száma 910 ezer 669 volt, 99,01 százalékos pontosság mellett, az agglomerációs járatok egy kicsit alacsonyabb eredményt, 89,55 százalékot mutattak, amit a Budapest környéki közúthálózat telítettsége okozott.
A HÉV-ek is a megszokott pontossággal rótták fordulóikat; a 22 ezer 902 járatból 22 ezer 804 volt pontos – azaz hat percnél kevesebbet késett –, ez 99,57 százalékos eredményt jelent.
A H5-ös vonalon 7026 járat, a H6-oson 3206, a H7-esen 6918, a H8/H9-es viszonylaton pedig 5752 vonat haladt végig.
A díjtermékeket érintően a MÁV-csoport:
- 270 ezer 68 országbérletet,
- 616 ezer 582 vármegyebérletet,
- 848 ezer 590 vasúti helyjegyet,
- 11 ezer 104 IC Prémium helyjegyet,
- 3249 kerékpárhelyjegyet,
- 1375 kerékpárbérletet,
- 15 ezer 665 Magyarország24 napijegyet,
- 262 ezer 782 Vármegye24 napijegyet értékesített.
A hálózaton 669 bejelentett csoport utazott februárban, összesen 23 ezer 364 fővel.
(Nyitóképünkön az újszerű, bérelt Siemens Vectronok egyike. Fotó: Simon Zsolt)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!