Új észak–dél irányú fuvarok az RCG-nél

iho/vasút   ·   2024.04.04. 12:00
rcg_kontenervonat

Bécs–Milánó helyett Bécs–Verona, új Burghausen–Trieszt vonatok indulnak, a Budapest–Neuss tengelyen pedig növelik a gyakoriságot.

A logisztikai vállalat jelenleg a Verona közelében található Sommacampagna-Sona terminál és a Bécs-déli CCT konténerterminál között szállít menetrend szerint konténereket és cserefelépítményeket. Az ügyfelek profitálnak az új, fix menetrend szerint közlekedő TransFER-szolgáltatásból, mely a határokon átnyúlik és az elsőtől az utolsó kilométerig igénybe vehető egyetlen helyről, ráadásul rövidebb szállítási időt is kínál Észak-Olaszország egyik legjelentősebb gazdasági régiójába. Az ÖBB Rail Cargo Group (RCG) szolgáltatása keretében 20–45 láb (6,1–13,7 méter) hosszú konténereket és 25–45 láb hosszú cserefelépítményeket lehet eljuttatni a célpontjuk felé.

Új, tengeri szállítási kapcsolatokat is nyújtó szolgáltatásként indul el április elején a burghauseni UBF terminált a trieszti CMR terminállal összekötő TransFER – a dél-németországi város jelentős csomópont a Németország, Ausztria és más európai gazdasági központok közötti árufuvarozás szempontjából; az adriai-tengeri kikötő pedig fontos átjáró Közép- és Kelet-Európa, a Földközi-tenger térsége, valamint a Távol-Kelet közötti kereskedelem számára. A húsz és negyven láb hosszú konténereket, valamint veszélyes árukat (RID) is cipelő blokkvonatok hetente irányonként egyszer közlekednek, hatékony intermodális szállítási lehetőséget kínálva. Az új TransFER-rel a bajor és osztrák piacokon a vasúti szállítási megoldások iránti egyre növekvő keresletre válaszol az RCG.

A meglévő Duisburg–Villach–Ljubljana TransFER-szolgáltatás Szlovéniát és Németországot kapcsolja össze az ausztriai Villachon keresztül; a rövid tranzitidők hozzájárulnak a vasúti árufuvarozás fenntarthatóságához. Az útvonalon eddig heti négy oda-vissza fuvart lehetett igénybe venni, az RCG viszont most ötre emeli a mennyiséget, még hatékonyabbá téve a konténerek, cserefelépítmények és nem daruzható félpótkocsik fuvarozását lehetővé tevő szolgáltatást.

A Budapest–Neuss útvonalon heti háromról ötre növelte a szerelvények számát az RCG; a TransFER-szolgáltatás Nyugat-Európát kapcsolja össze Dél- és Délkelet-Európával. A fuvaroknál 20–45 lábas konténereket, valamint 25–45 láb hosszú cserefelépítményeket, továbbá daruzható és nem daruzható félpótkocsikat lehet szállítani.

Az ÖBB RCG körülbelül hatvan hálózati és több mint 1500 egyedi TransFER-összeköttetést kínál a teljes eurázsiai kontinensen, legyen szó kocsirakományokról, intermodális szállításról vagy akár egyedi igényekre szabott fuvarozási megoldásokról. Az indulási állomástól, illetve a rendeltetési helytől függően kiegészítő szállítmányozási szolgáltatások, például átrakási, raktárlogisztikai vagy vámszolgáltatások is rendelkezésre állnak. A társaság az elsőtől az utolsó mérföldig minden részletről gondoskodik.

Az ÖBB teherszállítási ágaként funkcionáló Rail Cargo Group Európa vezető logisztikai vállalataként Európától Ázsiáig a nap 24 órájában formálja az iparágat, összekötve embereket, üzleteket és piacokat, az elsőtől az utolsó kilométerig. A világ 18 országában jelen lévő RCG 34 különböző nemzetiségű, összesen 5887 logisztikai szakembere évente körülbelül 448 ezer vonatot – naponta nagyjából 1230-at – közlekedtet le biztonságosan, évente több mint 88 millió tonna nettó forgalmat kezelve, hatékony, végpontok közötti logisztikai megoldásokkal. A Rail Cargo Austria AG-hoz tartozó RCG az Ausztriában szállított áruk 27,5 százalékát továbbítja, ezzel Európa élmezőnyébe tartozik.

(Nyitóképünkön egy RCG-konténervonat. Kép forrása: ÖBB RCG)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek