Megérkezett a Regiojet Budapestre, elektromos buszok Pécsen – ez történt a héten a közlekedésben
Tovább csúszik a 777X átadása. A Boeing ismét kénytelen több hónappal, akár egy évvel is elhalasztani új, szélestörzsű konstrukciója, a 777X első példányának jövőre tervezett átadását a kibocsájtó légitársaságnak, és elsősorban a visszatérő 737MAX-ok forgalomba állítására koncentrál. Habár a légitársaságok tömegesen vonják ki flottáikból a négyhajtóműves utasszállítókat a Covid-19-pandémia miatt, a járvány utáni korszakban azonban frissebb, modernebb, későbbi gyártású, gazdaságosabban üzemeltethető gépparkot akarnak. Viszont a 777X alapvetően nagyobb kapacitású a korábbi 777-eseknél, és jelenleg épp az a gond, hogy hogyan érhető el majd valamikor a gazdaságosságot jelentő kihasználtság a járatokon.
Prága–Budapest már a Regiojettel is. A cseh magánvasút július 31-ével indította el legújabb nemzetközi járatát a cseh és a magyar fővárosok között, saját pénzügyi kockázatán belépve a magyar személyszállítási piacra. A járatindítás történelmi jelentőségű, mivel a Regiojet az első külföldi, magánkézben levő, rendszeres járatokat vivő személyszállító vasútvállalat a MÁV hálózatán. A társaság napi két vonatpárt indít a Prága–Brno–Bécs–Budapest útvonalon, a MÁV, a CD és az ÖBB árainál kedvezőbb jegyárakkal. A járatokon low-cost, standard, relax és business kocsiosztályra lehet jegyet váltani. A legkedvezőbb egyirányú jegyek Budapest és Bécs, valamint Budapest és Brno között kilenc eurótól indulnak, míg Budapest és Prága főpályaudvara között 16 eurótól elérhetőek online.
Elektromos buszok már Pécsen is. A baranyai megyeszékhely tíz zéró emissziós K9-es kocsit vásárolt a BYD-től, összesen 1,7 milliárd forintos uniós pályázati támogatásból. A zöld színű buszokat a kínai központú cég Komáromban építette meg, magyar munkaerő bevonásával. A környezetbarát, alacsonypadlós, légkondicionált, USB-töltőpontokkal felszerelt, 64 utas befogadására képes járműveket július 31-én adták át Pécsen, menetrend szerinti forgalomba viszont majd csak ősszel állnak.
Ismét retróhétvége volt az északi parton. A július 4-5-ei első felvonást követően augusztus 1-jén és 2-án is számos vonatban lehetett klasszikus kinézetű személykocsikkal és mozdonyokkal utazni a Balaton északi partja mentén kanyargó 29-es vonalon, Székesfehérvár és Tapolca között, a MÁV-Start és a MÁV-Nosztalgia közreműködésében. A műsor már július 31-én, pénteken délután megkezdődött: a Kőbánya-Kispestről 17 óra 47-kor Tapolcára induló, korhűen olajzöld színű kocsikból álló, 1978-as számú Tekergő gyorsvonatot az eredeti, gyári színre visszafestett M41 2103-as Csörgő továbbította. A szerelvényhez a napokban készült el a BDdf (ex-BDt) 149-es vezérlőkocsi fővizsgája és átfestése. A hétvégi retróvonatok élén a Nohab (M61), Szergej (M62), Csörgő (M41) és Púpos (M40) dízelgépeken felül ismét bevetettek egy 424-es gőzmozdonyt is. A megújult Utasellátónak köszönhetően pedig a régi és a mai idők fedélzeti vendéglátását is igénybe vehették az utasok.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!